Abdominal wall plication,evaluation and comparison between oblique vs vertical method in abdominoplasty.

Firas Melhem, Aktham Kanjarawi, Zora Mohamad

Abstract


This study included 22 patients with excess of the abdominal skin, those patients were admitted and treated surgically with abdominoplasty procedure in the plastic and reconstructive surgery department of Al-Asad university Hospital and Tishreen  University Hospital in Lattakia in the period between Aug 2015- March 20

Patients were  stratified in this study upon: Age, sex, BMI and the surgical technique used to plicate  the  anterior rectus abdominis  sheath. The comparison between the two surgical technique was executed through documenting the median of the change of the anterior abdominal contour, waistline contour and the hip_waist transition and the mean global score before and after the surgery .

This study aims to  evaluate the oblique plication of  the anterior rectus abdominis  sheath and comparing it to the vertical plication when compared to other similar studies.

تقويم ثني غمد عضلات جدار البطن الأمامي بالطريقة المائلة
في عمليات رأب البطن مقارنة بالطريقة العمودية (Pitanguy)

شملت هذه الدراسة 22 مريضا لديهم ترهل وزيادة ورخاوة في جلد البطن، قبلوا وعولجوا جراحياً بإجراء رأب البطن في شعبة الجراحة التجميلية والترميمية في مشفى الأسد الجامعي ومشفى تشرين الجامعي في اللاذقية في الفترة الممتدة بين شهر آب 2105 وشهر آذار 2017. تم تصنيف المرضى في هذه الدراسة حسب:العمر، الجنس، الBMI،  الطريقة الجراحية المستخدمة في ثني الغمد العضلي، تمت المقارنة بين الطريقتين عن طريق أخذ متوسط التغير في محيط البطن والخصر والانتقال من الخصر إلى الورك ومتوسط التغير الإجمالي قبل وبعد العمل الجراحي والمقارنة بينهما، وتهدف هذه الدراسة إلى تقويم الطريقة المائلة في ثني الغمد العضلي لجدار البطن الأمامي ومقارنتها بالطريقة العمودية مقارنة مع دراسات أخرى مشابهة.


Full Text: PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


رئيس التحرير: الأستاذ الدكتور هاني محمود شعبان

هيئة التحرير ,أمين التحرير: د.أمير درويش تفيحة