التسجيل الأول للنوع القشري من جراد البحرPolychelestyphlops Heller, 1862 في المياه البحرية السورية العميقة لمدينة بانياس

Authors

  • حسان حسن

Abstract

Two specimens of Polychelestyphlops (one ♀ and ♀ouvig) were collected from marine water of Banyas in Syria in April and August 2017. The specimens were caught by fishermen at depth between 200 to 300 m. This species is one of Deep-sea blind lobsters and widely distributed around the world and in the Mediterranean. The specimens were identified following (Ahyon and Brown, 2002) and using the terms Polychelidae species and complete synonymy prior to 2000 is provided by Galilin2000.

Polychelestyphlopsis the first species from Polychelidae of the genus Polycheles recorded from the Syrian waters

 

تم جمع عينتين من النوع Polychelestyphlops من المياه البحرية لمدينة بانياس في سورية في شهر نيسان و شهر آب من العام 2017. تم اصطياد العينات من قبل صيادي الأسماك على عمق يتراوح بين 200 إلى 300م. يعيش هذا النوع من أنواع جراد البحر في المياه البحرية العميقة ويتميز بانتشار واسع حول العالم وفيالبحر المتوسط. تم تصنيف العينات باتباع المفاتيح التصنيفية للباحث Ahyon and Brown,(2002)واستخدام المصطلحات العلمية المتعلقة بأنواع فصيلة جراد البحر العمياء والأسماء المرادفة حسبGalil, 2000)). يعد جمع هذا النوع من المياه البحرية السورية هو التسجيل الأول له في مياهنا الإقليميةوهو النوع الوحيد المعروف من فصيلة جراد البحر العمياء في المياه البحرية السورية.

Downloads

Published

2018-11-01

How to Cite

حسن ح. (2018). التسجيل الأول للنوع القشري من جراد البحرPolychelestyphlops Heller, 1862 في المياه البحرية السورية العميقة لمدينة بانياس. Tishreen University Journal -Biological Sciences Series, 40(3). Retrieved from https://journal.tishreen.edu.sy/index.php/bioscnc/article/view/4426