تحديد استطاعة الجر الكهربائية المطلوبة لتحريك المركبات الكهربائية
Abstract
Electric Vehicles EVs are the Vehicles that use electric motor powered by Fuel Cells, Batteries, or Ultra capacitors to drive the vehicle. EVs have many advantages over internal combustion engines such as zero emissions, high efficiency, quiet operation, smooth movement, and fuel independent. The traction torque should be determined according to vehicle's load that must be exceeded to move the vehicle at the required speed.
This study aims to analyze the mechanical forces applied on the vehicle, then modeling them to evaluate the traction power required for each case of operation. This model has four inputs which are: the required speed and acceleration, the road slope and vehicle's mass, and has the traction power as its output.
تعرف المركبات الكهربائية بالمركبات التي تستخدم المحركات الكهربائية في الجر والتي تستمد طاقتها الكهربائية من المدخرات أو خلايا الوقود أو المكثفات الفائقة. تمتلك هذه المركبات عدة مزايا عن مركبات التي تعتمد على محركاتالاحتراق الداخلي مثل عدم وجود انبعاثات، المردود العالي وغير مرتبطة بتوافر الوقود بالإضافة لكونها هادئة وحركتها انسيابية. إن المشكلة الأساسية في هذه النظم هي تحديد استطاعة المحرك الكهربائي و كيفية قيادته مهما اختلفت ظروف التشغيل (طبيعة الطريق، سلوك السائق، توفر الطاقة الكهربائية في المركبة...)
قمنا في هذه الدراسة بتوصيف القوى التي تخضع لها المركبة مع نمذجتها لتحديد استطاعة الجر المطلوبة عند كل حالة تحميل تتعرض لها المركبة، حيث يجب تأمين هذه الاستطاعة لتحريك المركبة بالسرعة المطلوبة.
تم تطوير نموذج رياضي - حاسوبي للمركبة يتم فيه إدخال السرعة المطلوبة والتسارع المطلوب مع ميل الطريق وكتلة المركبة وعليه يتم تحديد قوى الجر على العجلات كخرج لهذا النموذج والذي يمكن الاستفادة منه في التحكم بمصدر التغذية الكهربائية الأمثل للمحرك الكهربائي.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 �ttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright and grant the right to publish in the magazine for the first time with the transfer of the commercial right to Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series
Under a CC BY- NC-SA 04 license that allows others to share the work with of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors can use a copy of their articles in their scientific activity, and on their scientific websites, provided that the place of publication is indicted in Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series . The Readers have the right to send, print and subscribe to the initial version of the article, and the title of Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series Publisher
journal uses a CC BY-NC-SA license which mean
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
- Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
- ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.