تحسين خصائص محركات الجر التحريضية العاملة على شبكة التيار المستمر عند تغذيتها عن طريق مبدلة قالبة
Abstract
يبين المقال الأسباب الفنية والاقتصادية التي تستدعي لإحلال المحركات التحريضية محل محركات التيار المستمر في وسائط النقل الكهربائية بشكل خاص وأغلب المنشآت الصناعية بشكل عام, لذا تم توضيح الطريقة المناسبة لاستخدام المحركات التحريضية في جر وسائط النقل الكهربائية العاملة على شبكة التيار المستمر التي بوساطتها نحصل على شروط مناسبة لإقلاع وتنظيم سرعة هذه المحركات.
تتلخص هذه الطريقة باستخدام المبدلة القالبة المستقلة للتوتر, والتي تعطي دوماً على خرجها توتراً متناوباً بتردد متغير وذلك حسب السرعة اللازمة أو المطلوبة. لكن تطبيق هذه الطريقة يخلق بعض السلبيات, مثل احتواء منحني جهد الخرج للقالبة على التوافقيات العليا, التي تؤثر على أداء المبدلة القالبة وعلى أداء الحمولة المربوطة على خرجها. لذا تم أيضاً عرض الطريقة المناسبة فنياً واقتصادياً للتخلص أو التخفيف من هذه السلبيات وذلك باستخدام المرشحات التوافقية ذات البارامترات المناسبة بحيث نحصل على أداء جيد للمبدلة القالبة وللحمولة الموصولة على خرجها.
تم في المقال أيضاً استنتاج العلاقات الأساسية للمحرك التحريضي عند تغذيته عن طريق مبدلة قالبة مستقلة للتوتر, لأن ذلك يفيد في الاختيار الصحيح للمرشحات التوافقية اللازمة.
The aim of the present work, is to find the economical and technical basis required for the induction motors instead of the D.C. motors and other suitable methods using such motors for driving the electrical transportation utilities connected with D.C. network. This could help us to find the suitable conditions for starting-up and regulate the speed of such motors.
By this method, we could use the independence frequency converter, which always gives an out-put A.C. with varying frequency according to the required speed. But the use of our method, initiates some negative problems, such as the converter – out-put voltage with high harmonics, which could affect its work and the load connected with its out-put. Therefore, we used a suitable method to reduce such passivity, economically and technically using a required harmonic filters to idealize the efficiency in the converter and its load.
We also could find the basic formula for such induction motors in these cases.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 ttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright and grant the right to publish in the magazine for the first time with the transfer of the commercial right to Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series
Under a CC BY- NC-SA 04 license that allows others to share the work with of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors can use a copy of their articles in their scientific activity, and on their scientific websites, provided that the place of publication is indicted in Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series . The Readers have the right to send, print and subscribe to the initial version of the article, and the title of Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series Publisher
journal uses a CC BY-NC-SA license which mean
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
- Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
- ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.