المكونات الأساسية للعروض الرياضية من وجهة نظر المختصين في سورية

Authors

  • وائل معوض
  • شريهان عجيب

Abstract

This study aims to identify the basic components of the sports shows and to determine the most important component .

The descriptive method is used with a questionnaire includes 13 of the sports show component . the questionnaire distributed on the sample of the study which includes 10 sports show's specialists .

The study concludes that the important components are : music , costumes, performance , formations, time and the space of the show. The study also concludes also that music is the most important component.

تهدف الدراسة الى التعرف على المكونات الأساسية للعروض الرياضية وتحديد المكون الأكثر أهمية وذلك من وجهة نظر المختصين في هذا المجال.

استخدم الباحثون المنهج الوصفي عن طريق استخدام استمارة استبيان عن أهم المكونات التي يتكون منها العرض الرياضي حيث تضمنت 13 مكون . وزعت الاستبانة على عينة البحث المكونة من (10) مختصين في مجال العروض الرياضية وقد خلصت الدراسة إلى أن المكونات الأكثر أهمية هي الموسيقى –الملابس- الأداء الحركي- التشكيلات- زمن العرض والمكان ، وأجمع أفراد العينة أن الموسيقى هي المكون الأهم من بين هذه المكونات.

Downloads

Published

2018-10-23

How to Cite

1.
معوض و, عجيب ش. المكونات الأساسية للعروض الرياضية من وجهة نظر المختصين في سورية. Tuj-hlth [Internet]. 2018Oct.23 [cited 2024May2];40(1). Available from: https://journal.tishreen.edu.sy/index.php/hlthscnc/article/view/4286

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>