The Role of Viral Marketing in Brand Selection A Field Study on Cellular Device Consumers in Latakia Governorate
Keywords:
التسويق الفيروسي ، العلامة التجارية ، مستهلكي الأجهزة الخلويةAbstract
يهدف البحث إلى تحديد دور التسويق الفيروسي في اختيار العلامة التجارية ذات الهواتف المستهلكة في محافظة اللاذقية من خلال شدة (مواقع التواصل، الحملات التسويقية، الحوافز الاجتماعية)، وذلك من خلال استطلاع رأي مبتكر للهواتف المستهلكة في محافظة اللاذقية.
بالنسبة للمستثمرين على المسار الوصفي التحليلي، وشمل مجتمع البحث مستهلكي الأجهزة المصنعة في محافظة اللاذقية، أما آرت البحث فهي فعالة ميسرة مكونة من 150 فرداً، حيث وزعت باحثاً 150 استبانة، تم استرداد 134 استبانة منها صالحة للتحليل بنسبة 89%. لقد نجحت في صناعة وسائل التواصل الاجتماعي، حيث أصبحت تعتمد بشكل أساسي على توجهات المستهلكين، حيث تمكنهم من تصور العلامات والمساهمة في بناء صورة ذهنية معينة، كما تعد أدوات تسويقية فعالة لجذب المستهلكين والإعلانات وتفاعلهم مع العلامات التجارية وتحفيزهم على الشراء، كما تتعلم التحفيز جسديًا بشكل جيد. في القيمة الغذائية المدركة للعلامة التجارية وتحفيز قرار الشراء. بمعنى آخر، هناك علامة كبيرة للتسويق الفيروسي بأبعاده (مواقع التواصل، الحمل التسويقي، التحفيز الجسدي) في اختيار لاستهلاك الهواتف الخلوية في محافظة اللاذقية.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
-
The authors retain the copyright and grant the right to publish in the magazine for the first time with the transfer of the commercial right to Tishreen University Journal of Research and Scientific Studies - Economic and Legal Sciences
Under a CC BY- NC-SA 04 license that allows others to share the work with of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors can use a copy of their articles in their scientific activity, and on their scientific websites, provided that the place of publication is indicted in Tishreen University Journal of Research and Scientific Studies - Economic and Legal Sciences . The Readers have the right to send, print and subscribe to the initial version of the article, and the title of Tishreen University Journal of Research and Scientific Studies - Economic and Legal Sciences Publisher
-
journal uses a CC BY-NC-SA license which mean
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
-
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
-
NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
-
ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.