دراسة تآكل الخط الحديدي وعجلات الادوات المتحركة عليه على محور اللاذقية – جسر الشغور
Abstract
تعتبر مشكلة تآكل الخط الحديدي وعجلات الادوات المتحركة عليه إحدى أبرز المشاكل التشغيلية التي تواجهها مؤسسة السكك الحديدية السورية, وتترك آثاراً سلبية فنية واقتصادية واجتماعية تؤئر على مجمل عملية النقل بالسكك الحديدية . في هذا البحث تمت دراسة الواقع التشغيليلجزء من احد اهم محاور شبكة الخطوط الحديدية السورية لتحديد العوامل والاسباب التي تؤدي الى حصول ظاهرة التآكل , سواء المتعلقة منها ببنية الخط الحديدي وادواته وظروف تشغيله ,او المتعلقة بأجزاء ومعدات الأدوات المتحركة عليه ودور كل عنصر منها في عملية التآكل ,كما وضعت المعادلات الرياضية التي تربط بين بعض المواصفات الفنية للخط الحديدي بين محطة اللاذقية ومحطة جسر الشغور وعناصر التشغيل الخاصة به من جهة , وبين معدلات التآكل الناتجة من جهة أخرى , وقدمت الاقتراحات والحلول التي من شأنها التقليل من قيم هذه المعدلات ورفع كفاءة التشغيل لمنظومة السكك الحديدية . In railway applications, the estimation of wear at the wheel-rail interface is an important field of study, mainly correlated to the planning of maintenance interventions, vehicle stability and the possibility of carrying out specific strategies for the wheel profile optimization. In this research will study the factors causing the intensity of deterioration of rails and wheels of rolling stock in the curves sites of a way , the factors influencing intensity of deterioration are resolved as a result of the analysis.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 ttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright and grant the right to publish in the magazine for the first time with the transfer of the commercial right to Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series
Under a CC BY- NC-SA 04 license that allows others to share the work with of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors can use a copy of their articles in their scientific activity, and on their scientific websites, provided that the place of publication is indicted in Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series . The Readers have the right to send, print and subscribe to the initial version of the article, and the title of Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series Publisher
journal uses a CC BY-NC-SA license which mean
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
- Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
- ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.