دراسة المشتقات فوق البيانية من المرتبة الأولى للدوال المحدبة في فضاءات منظمة

Authors

  • محمد سويقات
  • فادي برهوم

Abstract

درس الرياضي روكافولار المشتقات فوق البيانية من المرتبة الأولى في فضاءات منتهية البعد مستخدماً  مفهوم التقارب فوق البيان ومن ثم تمت دراستها من قبل دو  في  فضاءات باناخ انعكاسية مستخدماً مفهوم التقارب لموسكو . أما عملنا فسيكون  تعميم هذه المشتقات إلى فضاءات منظمة عامة  باستخدام مفهوم جديد للتقارب يسمى تقارب سلايس ويتطابق مع مفهوم التقارب فوق البيان إذا كان الفضاء منتهي البعد , ويتطابق مع تقارب موسكو إذا كان الفضاء انعكاسياً ويعود هذا المفهوم إلى الرياضي بيير.

Rockafeller introduced the epi- derivatives in terms of epi-convergence in finit dimensional space  , and Do studied these results in terms of Mosco- convergence in reflexive Banach space.

The aim of this paper is to extend these setting to general normal spaces, using a stronger convergence notion called Epigraphical Slice Convergence introduced by  Beer. It coincides with the epi- convergence in finit dimensional space and coincides with Mosco-convergence in reflexive Banach space.

 

 

Downloads

Published

2018-12-09

How to Cite

1.
سويقات م, برهوم ف. دراسة المشتقات فوق البيانية من المرتبة الأولى للدوال المحدبة في فضاءات منظمة. TUJ-BA [Internet]. 2018Dec.9 [cited 2024May5];33(2). Available from: https://journal.tishreen.edu.sy/index.php/bassnc/article/view/5226

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>