تخفيض إصدار المحركات البحرية ذات سرعات الدوران المنخفضة للغازات الضارة
Abstract
إن أفضل أسلوب لضبط انطلاق الغازات الضارة من السفن هو المواءمة بين تصميم السفينة وطريقة تشغيلها. وهذا البحث يعالج الجوانب التصميمية والاستثمارية التي تؤثر في مستوى الإصدار من الغازات الضارة. كما تعرض باختصار التقانات التي طورت في الفترة القريبة الماضية، التي تسهم في التخفيض الإضافي للإصدارات الضارة من محركات الديزل ثنائية الشوط ذات سرعات الدوران المنخفضة. وهذه التقانات تشمل: الإصدار المنخفض لأكاسيد الآزوت (NOx)، و نظامَ الحقن ذا المجرى المشترك المضبوط إلكترونياً electronically – controlled common- rail system، و الحقن المباشر للماء مع إعادة تدوير غازات الاحتراق، والمعالجة اللاحقة لغازات الاحتراق بواسطة الحفازات SCR. كما تم التعرض لطريقة الاسترجاع الكامل للحرارة بغرض التخفيض الإجمالي للإصدارات بما فيها ثاني أكسيد الكربون (CO2).
أما ما يخصّ إصدار أكاسيد الكبريت (SOx) فقد تطرقنا في هذا البحث إلى بعض المجالات الخاصة التي يُستخدم فيها للمحركات البحرية ثنائية الشوط أنواع الوقود ذات المحتوى المنخفض من الكبريت.
The paper outlines the various available technologies, being developed or already in use in low-speed two–stroke marine diesel engines, which have beneficial influence on lowering exhaust emissions.
These include low – NOx tuning, electronically-controlled common-rail systems, direct water injection with exhaust gas recirculation, and after treatment by selective catalytic reduction (SCR). A new total heat recovering concept offers a route to significant drop in overall emissions, including CO2.
The paper also covers some aspects concerning the use of low-sulphur fuels in low- speed tow-stroke marine diesel engines.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 ttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors retain the copyright and grant the right to publish in the magazine for the first time with the transfer of the commercial right to Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series
Under a CC BY- NC-SA 04 license that allows others to share the work with of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors can use a copy of their articles in their scientific activity, and on their scientific websites, provided that the place of publication is indicted in Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series . The Readers have the right to send, print and subscribe to the initial version of the article, and the title of Tishreen University Journal for Research and Scientific Studies - Engineering Sciences Series Publisher
journal uses a CC BY-NC-SA license which mean
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
- Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
- ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.